14 november 2023

Brabant Water: uw woning niet in systeem

Geen leven zonder water
Omdat op 1 december ons appartement wordt opgeleverd dacht ik dat het geen kwaad zou kunnen dit te melden bij Brabant Water. Op de website natuurlijk. Dat lijkt allemaal goed te gaan, totdat ik de letter toevoeg aan het huisnummer. 'Deze woning komt in ons systeem niet voor.' Nou, dat wordt dan bellen, de volgende dag.

De uiterst vriendelijke dame 'kijkt even met mij mee'. "Wat is uw huidige adres?" Nou, wij hebben vanaf 20 januari alleen een postadres. "Oké. Nee, ik zie inderdaad dat de woning nog niet in ons systeem zit." Nou mooi, hebben we dan op 1 december wel water? "Ja, er wordt altijd een aansluiting gemaakt. Kunt u dan later nog even terugbellen?" Terugbellen, waarom? "Voor de aanmelding." Maar dat doe ik toch nu. Ik meld nu dat wij vanaf 1/12 op Plantagebaan 2M wonen. "Ja, maar de woning zit nog niet in ons systeem." Dat weet ik intussen, maar dat is toch niet mijn probleem? Maakt u er nu een aantekening van en zodra de woning in het systeem is meld u me aan. 

Maar zo werkt dat niet. Ik moet terugbellen. "We hebben zoveel nieuwe aansluitingen." Ik begrijp hieruit dat Brabant Water hard aan nieuwe software toe is. Maar daar heb ik die vriendelijke vrouw maar niet mee lastig gevallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Keuken uitgebreid

Vandaag is onze keuken wat uitgebreid. Met een extra kastje rechts van het raam, enkele plankjes links van het raam en verlichting onder de ...