15 juli 2022

Zes zonnepanelen is maximum

 In de Potterhoeck in Wouw gaan we straks 'duurzaam' wonen. Geen gas, warmtepomp, vloerverwarming, goede isolatie en zonnepanelen. Op een dak is ruimte voor zes panelen: drie zijn standaard inbegrepen, de rest is voor eigen rekening. Maar: niet iedereen neemt er zes. Mijn gedachte was: dan wil ik de resterende ruimte wel gebruiken om er niet zes, maar negen aan te sluiten. Dat is echter niet de bedoeling. En na de uitleg van werkvoorbereider Jeffrey Vos heb ik daar wel begrip voor. Hij zegt:  

Zoals ik aangaf hebben we voor alle bewoners (exclusief hoekappartementen) zes plekken op het dak gereserveerd, waarbij iedereen er standaard drie heeft en de optie voor nog drie. Fijn dat jullie wel de extra drie pv-panelen willen en dat jullie waarde hechten aan het opwekken van jullie eigen stroom. Ik denk dat iedereen dat een goede ontwikkeling vindt. Wij willen het voor alle kopers mogelijk houden om uit te breiden naar zes panelen omdat wij niet weten welke gedachtes er achter de keuzes van de kopers zitten en we niet weten of ze later nog uit willen breiden. Wij willen iedereen zelf laten bepalen hoeveel extra stroom ze op willen wekken met pv-panelen en of ze hier in de toekomst nog een verbeterslag in willen maken. Ik hoop dat het antwoord hiermee voldoende duidelijk is. Wij als De Kok Bouwgroep proberen een balans te vinden tussen duurzaam bouwen en de keuzes/wensen van de kopers.

Heldere uitleg, een doordachte keuze.

Ik probeer nog wel het groene dak te laten realiseren. Het argument dat dit problemen geeft omdat er allemaal leidingen lopen gaat namelijk niet op: voor een groen dak hoeft er helemaal nergens geboord te worden. Ook het gewicht is hetzelfde als dat van grind. Verder geeft de gemeente Roosendaal subsidie voor de aanleg van een groen dak. Wordt vervolgd dus.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Keuken uitgebreid

Vandaag is onze keuken wat uitgebreid. Met een extra kastje rechts van het raam, enkele plankjes links van het raam en verlichting onder de ...