28 oktober 2022

De eerste 'contacten' zijn gelegd...

Uitrit   Met de camper onderweg naar huis rijd ik uiteraard even langs de bouwplaats van ons nieuwe appartement. Ik parkeer de auto dicht tegen het hek aan en bedek inderdaad tien centimeter van een oprit naar een woning. Ik ben nog niet uitgestapt of er wordt getoeterd. Een auto wil de oprit verlaten en dat kan ook gemakkelijk. Toch maar even naar de auto gelopen. "Wat is het probleem, mevrouw?" Daar is een parkeerplaats, niet hier, klinkt het nijdig. Ja, dat weet ik, maar ik maak alleen even een foto en dan ben ik weer weg. Zal ik even voor u kijken of er iets aankomt? Ze doet het raam dicht en rijdt weg. Zo, de eerste contacten met de buren zijn gelegd.

Kennis   Intussen wordt er flink gewerkt, zie ik tot mijn voldoening. Vier man zijn twee-aan-twee met de voorbereidingen voor de fundering bezig. "Wanneer is het klaar", vraagt één van de mannen mij. Wat bijzonder vind ik dat toch: die mensen werken aan iets zonder zelfs deze basale kennis...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Keuken uitgebreid

Vandaag is onze keuken wat uitgebreid. Met een extra kastje rechts van het raam, enkele plankjes links van het raam en verlichting onder de ...